Mobil +420 606 618 094

Facebook Tweet Rss

Chyby při cvičení

 

  •  Chyby při cvičení

    Ať už soutěžíme v programu Buďme fit nebo cvičíme pouze pro radost, bezpochyby se nechceme dopouštět chyb, které nám mohou kazit radost z celého snažení, v některých případech dokonce i zhoršit konečný výsledek naší aktivity.
    Existuje několik
    zásadních prohřešků, kterých se - kupodivu - dopouští převážná většina nejen začátečníků, ale i středně pokročilých v oblasti rekreační pohybové činnosti, následně i stravování samotném.
    Podívejme se společně na ty nejdůležitější, jejichž odstranění nám pomůže mít mnohem větší radost z investované snahy.
     Nejčastější
    chyby, kterých se dopouštíme při cvičení:
    1. Nedostatečně se
    rozcvičujeme a protahujeme - prostě jsme líní provádět tzv. strečink, který by měl tvořit nedílnou součást každého treninku. Postačí několik málo minut, i tyto ale lépe přizpůsobí naše svaly na připravovanou zátěž (a vůbec nezáleží na formě nebo intenzitě zátěže, rozcvičovat bychom se měli vždy).
    2. Cviky provádíme
    technicky špatně - zkusme si někdy na jakémkoli sportovišti všimnout svých "spolubojovníků", jak jednotlivé cviky provádí (není důležité, zda
    cvičíme ve fitcentru nebo jsme se rozhodli např. pro
    jógu nebo kalanetiku) - pravdou je, že všichni musíme projít vývojem procesu učení se. Problém spočívá v tom, že většinou usneme ve vlastní zóně komfortu, kterou si v průběhu života vytváříme, a nechce se nám "dotáhnout" věci do finální podoby. Stejné je to i se cvičením - naučíme se (nebo si pouze necháme vysvětlit) pár základních pouček a dál svoje možnosti nerozvíjíme.
    3. Nehledáme možnosti, jak cvičení
    zefektivnit - většinou dochází k situacím, kdy si necháme sestavit cvičební plán, který dodržujeme, bohužel si neuvědomíme, že naše tělo má velmi zajímavou schopnost adaptace na fyzickou i mentální zátěž - i přesto, že budeme pravidelně investovat energii do pohybu, po určité době se taková činnost stává stále méně a méně efektivní. Vyplatí se proto v určitých časových intervalech zátěž obměňovat.

    ZPĚT NA Průvodce wellness


Copyright © 2000-2010. Všechna práva vyhrazena.
Poslední aktualizace: 23. 08. 2013, 17:59:45 +0200 -
Design © 2011 Jaroslav Vimr·