Mobil +420 606 618 094

Facebook Tweet Rss

Posedlí jídlem?

Průměrná žena myslí na svůj vzhled osmkrát denně a 80% žen je nespokojených. A jsou to právě ženy, které se nejčastěji musí vyrovnat s poruchami příjímání stravy.

Existuje totiž velmi tenká hranice mezi zdravou touhou zhubnout pár kilo a mezi posedlostí jídlem.

Přečtěte si článek, abyste zjistili, která varovná znamení vám říkají, že jste posedlí jídlem…

1. Pokud dostanete dobré (nebo špatné) zprávy, sáhnete po jídle

Pokud dostanete dobré nebo špatné zprávy a vy saháte po jídle ještě předtím, než tuto informaci zatelefonujete svému partnerovi nebo kamarádce, je to znamení nezdravého přístupu k jídlu.

2. Jíte, abyste neměli hlad

Je 12.30 – obvyklá doba oběda. Jdete si automaticky dát sendvič nebo se nejdřív sami sebe zeptáte, jestli máte vůbec hlad? Pokud jíte automaticky, znamená to, že jídlo nemáte spojené s fyzickým hladem, ale že jíte, protože se nudíte, máte strach nebo to děláte ze zvyku.

3. Máte „záchvaty“ přejídání

Pokud jíte více, než jste si naplánovali, a přejídáte se tak, že se cítíte nepříjemně plní, skrývá se za tím něco hlubšího.
Přejídání může být výsledkem příliš dlouhé přestávky mezi jídly, příliš častého vzdávání se nebo dokonce i – nudy. Záchvatům přejídání můžete předejít tak, že si častěji dáte menší jídla, která mají více méně stejnou kalorickou hodnotu.

4. Vaše strava není rozmanitá

Snídáte už déle než deset let kukuřičné lupínky s mlékem? Dáváte si k obědu vždycky ten samý salát s nízkokalorickou zálivkou? A k večeři grilované kuře s dušenou brokolicí od pondělí až do pátku?

Zajistěte, aby vaše pokrmy obsahovaly různé klíčové vitamíny, minerály a antioxidanty, které se nacházejí v cereáliích, mléku, masu, ořeších, luštěninách, zelenině a ovoci.

5. Zcela přesně počítáte kalorie

Pokud jste snížili denní příjem kalorií na nebezpečně nízké množství (u žen je to většinou méně než 1200 kalorií), a pokud je váš život pouze o stravovacích „pravidlech“, pak jste zašli příliš daleko. Osoby, které jsou posedlé počítáním kalorií, se cítí provinile, pokud se neřídí svým plánem – celý zbytek dne pak mají zkažený.

6. Díváte se na jídlo jako na dobré a špatné

Chléb je „špatný“, takže si jen zřídkakdy dopřejete housku k snídani. Mrkev je „dobrá“, takže se hodí ke svačině. Pokud jste si jídlo rozdělili stejným způsobem, riskujete, že jednou dostanete záchvat, a sníte najednou příliš velké množství takzvaného špatného jídla. To neznamená, že si můžete kdykoliv dopřát jídlo z rychlého občerstvení. Ale měli byste si ho prostě čas od času dovolit – a hlavně se zaměřte na něco jiného, než jen jídlo.

7. Jíte pouze 100% organické jídlo

Dostali jste se se stravováním tak daleko, že čtete všechny etikety na jídle a vynecháváte veškeré potraviny, které obsahují „nezdravé“ přísady? Myslíte si, že všechny polotovary jsou nebezpečné pro vaše zdraví? Musíte poněkud snížit své standardy. Neorganický pokrm vás nezabije, ani vám nijak neublíží. Vašemu zdraví totiž prospěje 90% zbývajících zdravých potravin, které jíte.

Rada navíc: Správné stravovací návyky musíte vždy spojit s cvičením

 

Změna životního stylu není nijak náročná. Důležité je uvědomit si přednosti zdraví včas.

 


  Copyright © 2000-2012 Healthy Life_MR. Všechna práva vyhrazena.
Poslední aktualizace: 23. 08. 2013, 18:24:47 +0200 -
Design © 2011 Jaroslav Vimr·