bud_fit2.htmlMobil +420 606 618 094

Facebook Tweet Rss

Vánoce

 

  • Vánoce

    Vánoce jsou přede dveřmi a s nimi často přichází i obavy, kterým směrem se po svátcích pohne ručička vah s naší hmotností...
     Nikde ale není psáno, že se tímto směrem musíme zákonitě vydat i my - velcí myslitelé a filozofové v historii lidstva se nedokázali shodnout na ničem s výjimkou jedné "maličkosti" - všichni svorně tvrdili, že jsme produktem svého myšlení.
     Prostě a jednoduše se stáváme tím, na co po celý den myslíme a o čem přemýšlíme.
     V základu tedy nezáleží na ničem tak jako na vlastním postoji - rozhodneme-li se užít si Vánoce naplno a v ničem se dramaticky neomezovat, nemusí toto počínámí nezvratně vyústit ve vznik nechtěných tukových polštářů.
     Jaký by tedy měl být ten "správný" postoj? Kombinace pravidel racionálního stravování a touhy po "přežití Vánoc bez úhony" nám mohou našeptávat následující:
    1.
    Objem porcí by měl být menší střední, jinak řečeno neměli bychom se nacpávat k prasknutí.
    2.
    Vyhýbejme se tučnému jídlu - jasně, jasně, snadno se řekne, hůř se dělá - říkáte si "na čem asi budu smažit kapra?".
    Jeden z tipů, které rádi poskytneme - smažte na
    kokosovém oleji. Ještě před tím, než tuto informaqci odsoudíte jako nesmysl (kokosový olej přeci obsahuje pouze samé nasycené tuky, všude se propaguje konzumace nenasycených olejů,tak co je to za hloupost...). Důvod je jednoduchý - kokosový olej totiž obsahuje v nadpolovičním svém objemu mastné kyseliny s krátkým a středním řetězcem, což znamená, že se jedná o formy tuku, které se přednostně v těle využívají jako zdroj energie a ne jako zásobárna v podobě nechtěných polštářů (toto je ale platné především v případech a situacích zmíněných v následujícím tipu).
    3. Pokud Vás nadchnula předchozí informace, v tomto bodě přijde menší sprcha - ať se nám to líbí nebo ne,
    zákon zachování hmotnosti a energie neošidíme. Chceme-li zabránit nadměrné tvorbě tukových zásob, je nutné hlídat poměr přijaté a vydané energie. Toto pro nás znamená, že bez pohybu to prostě nepůjde. Ne každému se bude chtít sportovat i přes Vánoční svátky, které mají být obdobím klidu, jako kompromis můžeme zvolit pravidelné procházky (pokud to počasí a naše vlastní chuť dovolí, dopřejme si alespoň 50-60 minut denně, bude to
    znamenat důležitý energetický výdej).
    4. V pozdních odpoledních a
    večerních hodinách nejezme žádné sladkosti, vyhýbejme se i tučnému jídlu.
    5. Pečete-li doma vánoční cukroví, zamysleme se nad
    volbou ingrediencí - místo bílé mouky zkusme použít celozrnnou, jako náhradu bílého cukru např. fruktozu nebo med, místo majonézy nebo tatarky do salátu můžeme zvolit bílý jogurt...
    6. Vyhýbejme se konzumaci
    citrusových plodů - ne, není to další nesmysl, citrusy obecně mají z úhlu pohledu tradiční čínské medicíny tzv. ochlazující účinky, pro naši populaci je
    konzumace těchto plodů v zimních obdobích kontraproduktivní - kromě ochlazujícího efektu se pyšní i silným
    zahleňujícím dopadem, jsou v kombinaci s oslabenopu imunitou jednou z nejčastějších příčin vzniku zánětů horních cest dýchacích, viróz apod.
    7. Není příliš ve zvyku v průběhu Vánoc konzumovat
    zeleninu - dopřejme si ji alespoň 2-3x denně jako součást hlavních jídel, obsažená vláknina zajímavě sníží hodnotu glykemického indexu stravy a snížíme tím i riziko ukládání tukových polštářů.
    8. Když už se rozhodneme věnovat se plnohodnotnému
    vánočnímu obžerství, nepodporujme zbytečně příjem energie pitím slazených nápojů - nezapomínejme, že každý gram cukru navíc se
    stává naším
    úhlavním nepřítelem.

    Přeji pohodový den,

    ZPĚT NA Průvodce wellness


Copyright © 2000-2010. Všechna práva vyhrazena.
Poslední aktualizace: 23. 08. 2013, 18:43:05 +0200 -
Design © 2011 Jaroslav Vimr·