Mobil +420 606 618 094

Facebook Tweet Rss

Vitamíny

 

 

Jaké vitaminy potřebuji, když.......

    Pokud trpíte některými nemocemi, mohou Vám vitaminy, minerály a doplňky stravy pomoci zmírnit projevy nemoci,či dokonce pomoci v léčbě.
Akné
 Jedním ze základních kroků je doplnění nenasycených mastných kyselin (omega 3) vhodně doplněných vitaminem E a D. Je třeba zvýšit přísun vitaminu E, C, B. Vitamin A je lépe nahradit beta karotenem a případně zinkem. Doporučujeme nezvyšovat přívod jódu a vyhýbat se především konzervovaným potravinám ( hlavně pokud obsahují kyselinu benzoovou).
Alergie
    Základním opatřením je doplnění omega 3 nenasycených mastných kyselin, vitamin E, vitamíny řady B (B12,B5,B6), kyselina listová, vitamin D, vápník, měď, hořčík.
Agresivita
    Jste agresivní? To nevadí. Zkuste zvýšit příjem hořčíku (plus vápník, vitaminy E a B).
Anémie z nedostatku železa
    Při anémii s nedostatkem železa doporučujeme dodávat železo nejlépe spolu s kyselinou listovou, vitaminem C, a vápníkem a zinkem. Je vhodné zvýšit přísun vitaminů a minerálů, zejména vitaminu C.


Angina pectoris
    Dodávejte především nenasycené mastné kyseliny plus vitaminy E a celou řadu B komplexu. Je vhodné doplnit vápník a případně selen.

Arterioskleróza kornatění tepen
    Pokud nemůžete večer spát, protože se bojíte infarktu, tak je nejlépe zvýšit a to značně příjem nenasycených mastných kyselin. Lékaři doporučují velmi vysoké dávky až 10 gramů, jako potravní doplněk se doporučují okolo 3 gramů. Vedle omega 3 nenasycených mastných kyselin zvyšte příjem hořčíku, vápníku, a hodně vitaminu E a B komplexu vitaminů, vitaminu A, a také pomáhá česnek a brusnice vlochyně.

Artróza
    Nejčastěji je doporučováno doplnit vitamin A, B6, C a kyselinu pantotenovou. Zcela zásadní se pro urychlení hojení chrupavek doporučuje opět doplnit do stravy nenasycené matné kyseliny typu omega 3. Ze stravy se často doporučuje vynechat brambory a lilkovitou zeleninu.

Bércové vředy
    U tohoto onemocnění je zhoršená cévní výživa kůže. Proto je výhodné snížit viskozitu krve a zlepšit prokrvení kůže a podpořit její hojení. K tomu se využívají léky, ale je jistě velmi vhodné tyto procesy podpořit příjmem nenasycených mastných kyselin omega 3, vitaminem A, E , vitaminu P a řadou komplexu B, zejména kyselinou panthotenovou zejména, výhodné je doplnění kolagenu a rutinu.

Bolesti lýtek
    Pokud jde o křeče dostavující se neočekávaně i ve stavu klidu, jde často o nedostatek hořčíku, vitaminu E a B6. Pokud se tato bolest dostavuje při chůzi a po krátkém odpočinku odezní, jde často o jev zvaný klaudikace, kde pomáhá nejen návštěva u lékaře, ale také dostatečný příjem EPA a DHE (omega 3), dále lecithinu, vitaminu E, hořčíku, vápníku, vitamin A a C.

Bolesti hlavy
    Za těmito bolestmi často stojí partnerský nesoulad, psychický stres, ale také nedostatek železa, které doplníme společně s vitamínem C.Častou příčinou však bývá poškozená krční páteř, kde pomáhá především vitamin E, vitamin D, DHA a EPA resp. nenasycené mastné kyseliny řady omega 3 (event. omega 6).

Cévní poruchy
    nedostatek hořčíku (plus vitaminy E a B6), pomáhá brusnice vlochyně a komonice lékařská.

Cukrovka
    Projevy mírní chrom, vitamin B6 a A, zinek, pomáhají také borůvky, řeřicha zahradní, topinambury, krvavec toten, šťáva z bílého zelí a fazolové lusky.

Čich
    Čich zlepšuje zinek, vynechat lilkovitou zeleninu.

Deprese
    Nedostatek soli, hořčíku, vitaminu B1, doporučujeme doplnit lithium.

Epilepsie
    Nedostatek zinku, hořčíku, vitaminu E, doplňovat též vitaminy B a vápník.

Hemeroidy
    Nedostatek vitaminu P - viz. vitamin B, užívat rutin spolu s vysokými dávkami vitaminu C.

Cholesterol - zvýšený
    Doplňovat vápník a vitaminy D, C a kyselinu listovou; hořčík, vitamin B6, chrom, křemík.

Infarkt myokardu
    Nedostatek hořčíku (plus vitamin E, B6, B2 a vápník).

Katar horních cest dýchacích
    Preventivně působí zinek, vitamin C, event. česnek.

kožní potíže a onemocnění
    Obecně většinou nedostatek zinku a vitaminu A, dodávat též B-komplex a kyselinu listovou. Specifické obtíže: akné (železo), lupénka (kyselina listová), bledá pokožka (železo, křemík), plísně, jizvy, otoky (vitamin E), svraštěliny a vrásky kolem úst (vitamin B2 a železo), suchá pokožka (železo, vitamin A) Nedostatek nenasycených mastných kyselin EPA a DHA.

Krvácení
    Často z nedostatku křemíku a rutinu (viz. vitaminy B).

Křeče
    Nedostatek hořčíku, soli nebo vitaminu E.

Křečové žíly
    Nedostatek bioflavonoidů (viz. vitamin B), zaměřit se také na vitamin D.

Menopauza
    Negativní projevy mírní vyšší dávky vitaminu E (až 600 mg), pomáhá také lékořice, jeřáb ptačí, kontryhel a kaštan.

Modřiny
    Častý výskyt může mít na svědomí nedostatek hořčíku, rutinu (viz. vitamin B), pomáhá také zvýšený přísun citrinu (viz. B), vápníku a pohanková jídla.

Nadýmání
    Pomáhá odvar z kořene petržele, oxyláty a v kombinaci s chrómem snižují příjem potravin i nadýmavých.

Návaly
    Nedostatek vitaminu E a C, dodávat současně i vápník.

Nachlazení
    Preventivně působí zinek a vitamin C, pomáhá též česnek, cibule a křen.

Nehty
    Lámavost nehtů (nedostatek hořčíku a železa, případně křemíku), ztráta lesku nehtů (nedostatek železa), dělení nehtů (nedostatek železa), nedostatek prolinu a hydroxyprolinu resp. kolagenu.

Nespavost
    Nedostatek hořčíku nebo vitaminů skupiny B.

Neuróza
    Většinou nedostatek hořčíku a nedostatek EPA a DHA omega 3 nenasycených mastných kyselin).

Oči
    Pálení očí, sucho v očích, červené oči (nedostatek vitaminu B2 nebo železa), červené okraje víček (nedostatek zinku), šeroslepost nedostatek vitaminu A a zinku.

Opar
    Jako průvodní znak oslabení organismu (zvýšit dávky vitaminu C), pomáhá také aloe vera, zelený čaj, meduňková tinktura apod.

Opařeniny
    Zvýšit přísun vitaminu E, zinku, potírat šťávou z aloe vera.

Orientace - poruchy
    Mohou tkvít v nedostatku hořčíku, vitaminu E a B6.

Osteoporóza
    Nedostatek vápníku a vitaminu D (vápník doplňovat spolu s hořčíkem), nutný přísun vysokých dávek omega3 nenasycených mastných kyselin a vitamin E.

Otylost

    Dodávat hořčík a zinek, vhodné dodávat chróm, vanad, kyselinu hydroxycitrónovou a výtažek s gymnemna silvestre.

Paradentóza
    Nedostatek vápníku, dodávat spolu s vitaminem D a hořčíkem.

Pásový opar
    Zvýšit přísun celého komplexu vitaminů a minerálů (s důrazem na vitamin C a hořčík), kožní projevy potírat zeleným čajem, propolisem, olejem Tee Tree apod.

Pocení
    Nedostatek hořčíku, noční pocení omezí pravidelné pití nálevu z šalvěje.

Pohlavní orgány
    Dostatečný vývoj není možný bez vyváženého přísunu zinku, selenu.

Revmatismus
    Podávat zinek, vitamin B6, omezit lilkovitou zeleninu, zvýšit maximálně dodávku nenasycených mastných kyselin.

Srdce
    Ovlivňováno přísunem křemíku, dodávat především hořčík, vápník, železo, draslík a vitaminy E a B6, ucpávání cév a aterosklerózu tlumí DHA a EPA (omega 3 nenasycené mastné kyseliny).

Sexualita
    Poruchy sexuální vitality souvisí s nedostatkem hořčíku, vitaminu E, B6 a B2.

Skleróza multiplex
    Nedostatek vápníku, hořčíku, vitaminu D, podávat současně jod, zinek a vitamin A.

Slabost
    Často souvisí s nedostatkem železa (viz. anémie).

Tetanie
    Nedostatek hořčíku a vápníku.

Tremor - třes
    Nedostatek hořčíku.

Trombophlebitida
    Nedostatek vitaminu E a nenasycených mastných kyselin.

Únava
    Nedostatek soli, hořčíku nebo železa, EPA a DHA omega3 nenasycených kyselin, nedostatek lecithinu, vitaminu E.

Úpal, úžeh
    Prevence slanými jídly a nápoji.

Vlasy
    Padání (nedostatek hořčíku, zinku, železa nebo křemíku), často se mastící (nedostatek vitaminu B2).

Vysoký krevní tlak
    Může souviset s nedostatkem hořčíku, vápníku, zinku nebo nadbytkem soli a kadmia, pomáhá podávání vitaminu D, C a kyseliny listové.

Zácpa
    Pomáhá pravidelné podávání vlákniny.

Závratě
    Někdy z nedostatku hořčíku.

Žaludek
    Žaludeční vředy (podávat zinek, případně spolu s hořčíkem), překyselení.

Žízeň
    Nedostatek čisté vody resp. zdravých tekutin, a někdy je zapříčiněna akutním nedostatkem soli.

 

 


Copyright © 2000-2010. Všechna práva vyhrazena.
Poslední aktualizace: 23. 08. 2013, 18:43:09 +0200 -
Design © 2011 Jaroslav Vimr·